heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Alla dessa minnen…

Publicerad 2021-12-15 22:22:25 i Allmänt,

(null)

Hej
Vintern är här och kylan ligger tung. Vi går mot jul, en tid på året med familj, värme och omtanke. Julstjärnor lyser i var och varannat fönster, balkongräcken och träd gnistrar av lampor likt stjärnor som strösslats ner från himlen. 

I år firas julen tillsammans med mina barn och deras pappa. En familjejul, så som den såg ut när vi alla bodde tillsammans…tiden då barnen var små. 

Tanke på jul ger mig lite blandade känslor. Det ska bli enormt roligt att få ha min familj hos mig. Samla dem som betyder så otroligt mycket för mig. Våra traditioner som vi har…nubba till maten… det går enbart att göra det med OP Andersson till jul. En tradition för att minnas min morfar och min pappa. Dessutom tycker jag att det är gott. Välbekant, fyllt av kärlek och omtanke❤️.

Men julafton i år är min första julafton efter ett tufft år. Det är snart slutstation på mitt sorgeår. När livet förändras, oavsett orsak, går de flesta av oss igenom första julen, första födelsedagen, första sommaren i det som är det nya. Jag tror, det funkar så för mig i alla fall, att det är en process för att stå stark i allt det nya. Att tillåta sig ta adjö av det som varit och omfamna de minnen som är fina för att kunna släppa in det som komma skall oavsett vad det är.

Jag kommer alltid att hålla om de fina minnena och bevara dem nära mitt hjärta. Det andra väljer jag att lägga bakom mig. 

Visst är livet häftigt och det blir vad du själv väljer att göra det till. Livet är din egen spelplan och det är bara du som kan välja hur du vill spela spelet.

Kram❤️

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2021-12-15 22:28:05

Låter som en helt underbar jul! Själv så tar jag mig en Skåne till sillen! Kram på dig min vän! 🤗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela