heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Stark, starkare, starkast

Publicerad 2021-12-03 23:48:07 i Allmänt,

(null)

Hej på er!
Välkommen till det som är mitt nya hem😊. 
Japp det stämmer, jag har packat ihop mitt liv ännu en gång, för att starta om på nytt. Måste erkänna att min familj har tröttnat på att bära mina kartonger, min soffa, mitt matbord och att skruva upp tavlor och ställa in TV:n till en morsa som är helt oduglig när det gäller såna saker. Jag har ju flyttat 14 gånger de senaste 9 åren, så jag förstår dem. Men snälla som de är finns de där för en morsa som verkar ha som hobby att släppa runt sitt bohag som en nomad.
Den här gången flyttar jag för att städa bort det sista året och starta 2022 som ett nytt blad. 
(null)

Separationer är sällan enkla. Orsaken till varför par går skilda vägar finns det miljoner förklaringar till. För de flesta är det en sorg, ett avslut på något som en gång var fint och fyllt av kärlek och framtidstro. Det gör ont, men det går över.

För att jag ska kunna starta om behöver jag "städa bort, byta ut" möbler, inredning och hitta en plats där jag kan känna ro. Få bort det som känns solkigt och ledsamt. Det är en dyr och slitsam process, men för mig funkar det. 

Så här står jag nu (igen), i en ny lägenhet med nya möbler och en varm känsla av att fasen Lena du fixar det. Från ledsen till stark, starkare fram till starkast. Starkast för att jag grejar livet och har en framtidstro om att livet har så mycket mer att erbjuda.

(null)

Utsikten från min lägenhet andas ro. Himlen lyser upp utav stadens alla lampor, så nära men precis lagom bort. 

Kram❤️
Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela