heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Ensamhet

Publicerad 2019-08-15 15:13:00 i Allmänt , Ensamhet,

För lite över två år sedan satt jag ensam hemma. Huset var tomt och tyst förutom vinden som slog mot fönstren och brasan som sprakade i kaminen. Det var en sån där kall och blåsig vårkväll. En kväll när vänner har fullt upp med sitt och ensamheten är riktigt tung att bära. Mina barn var hos sin pappa och vid de tillfällena var ensamheten extra tung på mina axlar.
 
Jag vet att jag satt uppkrupen framför kaminen och funderade över livet och de val jag tagit och hur det påverkat mig. Vissa av valen är jag fortfarande stolt över, vissa andra...not so mutch..., men så fungerar ju livet oavsett vad vi tycker och vill. Erfarenheter läggs på varandra och förhopningsvis blir vi klokare på vägen.Tankarna vandrade om hur jag själv har möjlighet att påverka mina val genom hur jag förhåller mig till det som händer omkring mig, hur jag väljer att se på det som sker runt omkring mig och hur det får påverkar mig. Genom att själv göra aktiva genomtänkta val har jag också möjligheten att påverka mitt liv i större utsträckning. Nu är jag en impulsiv person och jag kan lova att jag ibland har gjort och fortfarande gör ogenomtänkta val eftersom jag låter den impulsiva sidan styra...något jag ständigt arbetar med.
 
Jag är en person som tycker om tvåsamheten och att få dela livets upplevelser tillsammans med någon speciell. Det är viktigt för mig att få känna närhet fysiskt men framför allt psykiskt med den jag delar mitt liv med. När jag satt där den där kvällen och klurade kom tanken på vad det är jag tycker är intressant och "faller" för när det gäller det andra könet. Vad är det som fångar mitt intresse? Vad det är som jag egentligen behöver, som jag saknar och som skulle kunna ge mig den där känslan av ett VI? 
Är det jag söker efter samma sak som det jag behöver? Svaret blev faktiskt Nej. Jag behöver någon som vågar utmana mig psykiskt, som får mig att vilja utvecklas tillsammans med mig, stå stark i sina åsiketr även om de inte samklingar med mina. En man som vill lära känna mig och det är inte lätt. Mina försvarsmurar var höga då och att släppa någon in på livet, var för mig som att ge upp min självständighet.
 
Den där kvällen var starten på en ny resa i mitt liv...jag visste det inte än bara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela