heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Jag fick frågan om jag är rädd…

Publicerad 2021-08-06 21:10:41 i Allmänt ,

(null)

Hej igen

Fick ett fint meddelande idag ifrån en gammal klasskamrat. Hon frågade hur jag mår och hur livet ser ut, men hon ställde en fråga inte många vågar fråga "Är du rädd Lena?" Jag blev varm i hjärtat av att hon vågade fråga den där frågan som för många är obekväm, svår och kan om den ställs på fel sätt gå väldigt nära min integritet. Men värmen i hennes meddelande gjorde att det kändes helt okej att svara.

Visst är jag rädd…varje dag finns rädslan där.  Den har blivit en del av mig. Jag är vaksam på vilka människor jag möter, jag kan inte ha män som går bakom mig (då stannar jag och släpper förbi dem), kommer det en silvergrå skåpbil kollar jag regnummer och vem det är som kör. Parkerar jag bilen kollar jag om det finns en silvergrå skåpbil parkerad i närheten, om så är fallet väljer jag ofta att byta parkering. Resan till och från jobbet ser olika ut varje dag och tiderna jag åker hemifrån varierar. 
Det här har blivit min vardag, en del av mitt "normala" liv. Än så länge känner jag mig ändå ganska trygg eftersom det finns ett kontaktförbud, han får inte komma i närheten utav mig, men oron har blivit min följeslagare…en del av mig.

Nu låter det som att livet bara är tungt, men så är det inte. Jag träffar mina vänner, min familj, är ute och rör på mig, men jag är vaksam. Så även om en del dagar är tyngre än andra, är mitt liv gott. Kärleken till livet, det kan han aldrig ta ifrån mig. 

Det här är en del av baksidan för mig och många andra med liknande erfarenheter. Det blir ett nytt "normalt" liv.

Kram
Lena 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela