heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Tingsrätten

Publicerad 2021-09-13 21:39:11 i Allmänt, Kvinnofridskränkning, Livet,

(null)

Hejsan
Idag var den här, dagen som givit mig magknip, sorg, ont i hela kroppen och en känsla av att jag måste våga stå upp för mig, min familj, mina vänner och alla andra som går igenom det jag gör.

Det blev en tidig morgon, nattsömnen var inte den bästa, men det spelade ingen roll. Nu var det dags. Det kändes som att jag skulle gå ut i strid…som att putsa upp rustningen när jag stod där framför spegeln och omsorgsfullt gjorde mig iordning. På något vis ville jag visa att mig kan du inte trampa på. Det var det här du sumpade och förlusten den är din💪🏻. Kan verka småaktigt och barnsligt, men när jag satte mig i bilen för att ta mig till Tingsrätten fick det mig att känna mig stark. Med min fina mamma vid min sida kände jag mig trygg. 

Väl framme vid Gävle tingsrätt hade jag en puls så jag tyckte blusen vibrerade av alla hård hjärtslag…och där kom du på parkeringen tillsammans med din dotter och hennes pojkvän. "Bära eller brista" sa min mamma, "sträck på dig och var stolt".

För att göra en lång historia kort, så erkände du misshandel och skadegörelse. Ofredande och olaga hot ville du inte veta av, men det spelade ingen roll. Du erkände att du slog mig👍🏻. För mig var det en lättnad, som att kasta av mig ett tungt ok av känslor, ångest, rädsla och oro. Domen meddelas om en vecka, men det spelar inte så stor roll. Jag fixade det, jag stod stark och jag fick berätta vad som hände den där januarikvällen. Känslan av ödmjukhet till min fina vän som vittnade, kärleken till mina söner, min svärdotter, mina barns pappa och min mamma går inte att beskriva. Familj oavsett hur den ser ut betyder så mycket. Det är min grund, min styrka och min trygghet❤️.

Så till dig som slog mig "Du har förbrukat din möjlighet och rätt att älska mig. Min kärlek är du inte värd. Jag förlåter dig för att du inte har bättre förstånd än vad du har." 

Nu är livet mitt och jag vill bara omfamna det❤️


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-09-14 06:54:04

❤️❤️❤️

Svar: Tack❤️
Lena Klaar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela