heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Så ändrar vi kurs…

Publicerad 2022-08-04 21:09:24 i Allmänt,

(null)

Hejsan

Jag hoppas att ni har haft och fortfarande har en fin sommar. Vädret har ju varit omväxlande med allt ifrån riktigt varma dagar till de  som varit lite svalare och även några med regn och åska.

Så sakta börjar höstluften försöka att knuffa sig in och mota bort sommarens värme. Själv tycker jag om hösten. Den svala luften som får en att andas in så mycket syre, som får lungorna att fyllas av lite kyla, och en massa luft. Kinderna som blir rosiga av höstens vindar och håret som vinden rufsar till. Att få njuta av alla vackra färger som moder natur målar med. Lugnet som lägger sig efter sommarens alla aktiviteter, när vi boar in oss hemma med tända ljus och en varm kopp te, insvepta i en filt medans man försvinner i en boks intriger och livsöden.

(null)

Här hemma är det full fart. Lådor packas och staplas likt Tetris. Vi kryssar fram mellan kassar, halvt packade kartonger och resväskor.

Livet tar en ny vändning och jag packar ihop mitt liv. Insvept i filtar och bubbelplast packar jag varsamt ner minnen och upplevelser…goda som de som är mindre bra… Smycken, fotografier och små minnessaker får mig att ibland stanna upp och låta mig svepas med i känslor, minnen och tankar. Ett nytt kliv, ett steg mot nya mål.

(null)

Arbetsuppgifter avslutas, säcken knyts ihop och jag lämnar med trygghet över till de som tar över efter mig.
Varma kramar och avsked lämnar en saknad i bröstet. Fyra år av erfarenheter, skratt, härliga människor och upplevelser som lämnat sina spår i själen. Lyckönskningar ifrån de kollegor jag delat min vardag med och många varma kramar med önskningar om att allt de nya ska bli bra.

(null)

(null)

Så vi packar ihop och tar med oss våra små fyrbenta vänner mot nya äventyr. Vi börjar om, startar upp igen med nya utmaningar och med en känsla av att det här blir bra…livet är som livet är. Jag är kapten på min egen skuta och jag styr den tillsammans med min mor, äldsta sonen och våra små fyrbenta vänner mot nya mål.

Kram❤️




Kommentarer

Postat av: Christer Sundqvist

Publicerad 2022-08-05 08:07:32

❤️ Lycka till.

Svar: Tack finaste Sunka❤️
Lena Klaar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela