heltklaar.blogg.se

Min resa i det som Àr livet.

Pusselbitar đŸ§©

Publicerad 2022-07-13 22:28:51 i AllmÀnt,

(null)

Idag Ă€r det tre Ă„r sedan jag stod i kyrkan och sa ja till dig. SĂ„ lycklig jag var, sĂ„ mycket kĂ€rlek jag hade i mitt hjĂ€rta för dig. Jag trodde aldrig att jag kunde Ă€lska nĂ„gon sĂ„ mycket som jag Ă€lskade dig. Du var den sista pusselbiten i mitt liv. Pusselbiten som gjorde att allt ramlade pĂ„ plats. Du Ă€r en person som jag har delat mycket roligt tillsammans med. VĂ„ra utlandsresor var fyllda av humor, vĂ€nskap och en massa sol. Du vilandes i solen medan jag lĂ€ste böcker. NĂ€r du tog emot mig nĂ€r jag klev ner i poolen, eftersom jag avskyr att fĂ„ vatten i nĂ€san. BĂ„ttĂ€vlingarna pĂ„ bryggan tillsammans med dig kan jag sakna. VĂ„ra bĂ„tresor efter jobbet med en lĂ„da jordgubbar medans saltvattnet och solen fick huden att fĂ„ en varm sommarfĂ€rg och nĂ€stippen att bli röd.

(null)

TyvĂ€rr avslutades vĂ„rt liv tillsammans med tĂ„rar och upprivna kĂ€nslor. Jag har önskat sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger att det sett annorlunda ut. 

Idag stĂ„r jag hĂ€r stolt och trygg över vem jag Ă€r och den resa jag bestĂ€mmer sjĂ€lv
resan som Ă€r mitt liv. Jag har fattat det
du var inte den sista pusselbiten. Du Ă€r en pusselbit i det som Ă€r resan i resten av mitt liv. Minnen som Ă€r bra tillsammans med dig kommer jag alltid att vĂ„rda ömt. Min kĂ€rlek till dig Ă€r idag just ett minne, En del av mitt pussel, men Ă€lskar dig det gör jag inte lĂ€ngre.

Erfarenheter och upplevelser formar mig till den jag Ă€r, mina pusselbitar. Jag kan sjĂ€lv vĂ€lja vilka pusselbitar jag vill plocka med mig. Mina pusselbitar Ă€r de fina minnena och upplevelserna tillsammans med en man som jag har delat mycket fint med. 
Jag brukar sÀga till mina barn nÀr de hamnar i situationer dÀr de blir arga, besvikna eller ledsna och kÀnslorna slÄr bakut. "Visa att du Àr bÀttre, bemöt det med vÀrme och kÀrlek. Det vinner du pÄ i lÀngden."

InstĂ€llningen till livet vĂ€ljer Du sjĂ€lv. Du Ă€r din egen kapten och valen i ditt liv Ă€r just dina val. SkĂ€ms inte över att du Ă€lskat med ett varmt hjĂ€rta eller valt tokiga vĂ€gar. Var stolt över att du vĂ„gat och ta hand om det fina. LĂ€r dig av dina misstag och försök att inte göra om dem. Det Ă€r som att cykla. Det Ă€r bara att hoppa upp igen och fortsĂ€tta trampa. 

Kram❀







Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela