heltklaar.blogg.se

Min resa i det som är livet.

Ladda om

Publicerad 2022-09-28 23:08:23 i Allmänt,


(null)

Hejsan
Sommar har blivit till riktig höst. Här hemma knackar kung Bore snart på dörren och det känns i luften att sommaren är ett minne blott. Morgonluften är hög och lite krispig. Temperaturen ute brukar glida in på +3 grader lagom tills det är dax att åka till jobbet på morgonen. Handskarna och halsduken har åkt fram och lite grövre skor börjar ta plats i hallen. Sommarkläderna är förpassade till klädkammaren för vinterförvaring. Kroppen ställer in sig på ett lugnare tempo. Vintern är snart här.

I helgen som var hade jag för första gången på två år semester alldeles ensam, egentid i ett lugnt  Lenatempo utan stress. Målet var att bara vara och följa det som kändes rätt och bra just där och då.
Så inbokad på hotell några nätter med långfrukost och en bra bok, lite shopping, en hel del fika (något jag verkligen lärt mig uppskatta efter alla år som hudikbo), turistade jag i min gamla hemstad. Jag har besökt "mina" smultronställen och låtit kroppen och själen vänta in varandra. Hämtat kraft och ork för att orka med ett liv med färre timmar av dagsljus under våra kalla månader.

(null)

Väl hemma igen är det skönt att få lämna storstadens brus och landa i den rika natur som finns alldeles runt hörnet.
Livet här i närheten av fjäll, skog och vatten mår jag ändå som bäst. Med vandrarkängorna på fötterna och en ryggsäck med fika och med tystnaden som sällskap hittar jag kraften att fylla på livets måbrakonto. Jag stänger ute vardagens brus och laddar batterierna. Så om jag måste välj mellan storstad och naturens vidder, vinner fjäll, skog och vatten med råge.

Kram❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela